lef: rijkdom in details brengt een ruimte tot leven.”
Tekst Mariëtte Peeperkamp Fotografie TodaysBrew
Wil jij de bezoekers van jouw horecagelegenheid ontvangen in een onweerstaanbare ambiance? Kijk dan eens op de website van toomanyagencies.com en laat je inspireren. Of neem meteen contact op met Guido en zijn team, ze helpen je graag.
“Want uiteindelijk draait het om gevoel. Om warmte, gastvrijheid en een vleugje eigenzinnigheid. Wij ontwerpen niet alleen met ons hoofd, maar ook met ons hart en dat zie je terug in elke ruimte die we creëren.”
Het werk van TooManyAgencies imponeert en blijft niet onopgemerkt in de designwereld. “We worden geregeld genomineerd en hebben al verschillende design awards gewonnen, zowel internationaal als nationaal. Momenteel zijn we genomineerd voor een nationale design award voor het interieur van Restaurant Emanuelle in Hilversum, in de categorie Best New Dine & Drink midcity.”
Het resultaat? Een restaurant dat niet alleen lekker kookt, maar ook visueel prikkelt. Gasten blijven langer hangen, maken foto’s van het interieur en delen hun ervaring op de socials.
De eigenaar is blij: “Het resultaat is instagrammable en boven verwachting. We zijn niet alleen een plek om lekker te eten, maar we zijn een beleving geworden.”
Dit project laat zien hoe design een merkidentiteit versterkt en een ruimte transformeert tot een ervaring. Precies waar TMA voor staat.
“Waar ons team zelf inspiratie vandaan haalt? Wij reizen graag en verbreden onze horizon. Daarnaast zijn al onze teamleden creatief in hun vrije tijd, dat zie je terug in ons werk.”
Een ander recent project is het restylen van een hotel met een restaurant tot een sfeervol boetiekhotel met eetgelegenheid in het hart van de stad. Iedere hotelkamer kreeg zijn eigen thema en stijl. De eigenaar wilde ook af van het standaard restaurantinterieur. “We serveren kleurrijke gerechten met karakter; dit karakter wordt zo dadelijk vertaald naar het interieur. Smaakvol, pittig en met een vleugje elegantie.”
Dat was voor TMA het volgende startschot. Het team ging los en koos voor diepe, rijke kleuren die de smaken van de keuken weerspiegelen: terracotta, paprika, saffraan en smaragdgroen. De muren kregen een gedurfde botanische print, de verlichting werd warm en uitnodigend, en ze voegden speelse details toe, zoals vintage menuborden en een vloerkleed met een uitgesproken design.
Natuurlijk is erkenning leuk en is het team daar trots op, maar de mening van hun klanten blijft het belangrijkst. Zij herkennen zich in de ontwerpen van TMA, die je als eclectisch zou kunnen omschrijven. Het team combineert verschillende elementen, ideeën of stijlen tot één nieuw uniek geheel. Denk aan het mengen van culturen, texturen en kleuren met een toefje ‘stout’, wat je terugziet in het gebruik van fluweel, franje of panterprint.
Met opvallende prints en levendige kleuren brengen we interieurs tot leven. Geen grijsheid of vlakke muren, maar visuele energie die blijft hangen. Elke ruimte die we aanraken, krijgt een eigen verhaal, eentje dat je niet snel vergeet.”
Hun motto, ‘Less is Poor’, zegt het al: het team gaat niet voor minder, maar voor méér.
“Niets is ons te gek: meer textuur, meer kleur, meer persoonlijkheid. Wij geloven dat rijkdom in details een ruimte pas echt tot leven brengt. Denk aan speelse combinaties, onverwachte accenten en een sfeer die uitnodigt om te blijven hangen.”
uim 8 jaar werkt hij al met het team van TooManyAgencies (TMA), in wisselende samenstelling. Toen de voorgaande eigenaar met pensioen ging, aarzelde hij wel even, maar nam het bedrijf toch over, want dit team moest samen mooie dingen blijven maken. En dat doen ze; zoals het recentelijk opgeleverde Beau Restobar in Rotterdam.
“De prikkelende sfeer die we daar neergezet hebben, kun je vergelijken met het Lido of de Moulin Rouge in Parijs. Door te ontwerpen met lef, laten we de ruimtes van onze klanten spreken. Een ander mooi voorbeeld is Restaurant Secret Garden, waar je van de stad Amsterdam in een exotische wereld stapt. Je waant je daar echt in een ‘geheime tuin’, omdat het ontwerp tot in de details is doorgevoerd.”
Zijn creatieve team heeft een duidelijke missie: elke ruimte laten schitteren. “Wij geloven dat goed design niet alleen mooi is, maar ook voelbaar, het tilt een ruimte naar een hoger niveau en maakt het tot een plek waar mensen graag zijn. Onze stijl? Gedurfd, kleurrijk en vol karakter.
Guido Decoussemaecker is een ontwerper met een lange track record. Als je hem spreekt over zijn vak, gaan zijn ogen stralen en praat hij honderduit. Niet over zichzelf maar over zijn team, dat jong, creatief, flexibel, technisch en vernieuwend is. “We maken mooie designprojecten en doen dat echt samen.”
Tekst Mariëtte Peeperkamp Fotografie TodaysBrew
lef: rijkdom in details brengt een ruimte tot leven.”
Het resultaat? Een restaurant dat niet alleen lekker kookt, maar ook visueel prikkelt. Gasten blijven langer hangen, maken foto’s van het interieur en delen hun ervaring op de socials.
De eigenaar is blij: “Het resultaat is instagrammable en boven verwachting. We zijn niet alleen een plek om lekker te eten, maar we zijn een beleving geworden.”
Dit project laat zien hoe design een merkidentiteit versterkt en een ruimte transformeert tot een ervaring. Precies waar TMA voor staat.
Natuurlijk is erkenning leuk en is het team daar trots op, maar de mening van hun klanten blijft het belangrijkst. Zij herkennen zich in de ontwerpen van TMA, die je als eclectisch zou kunnen omschrijven. Het team combineert verschillende elementen, ideeën of stijlen tot één nieuw uniek geheel. Denk aan het mengen van culturen, texturen en kleuren met een toefje ‘stout’, wat je terugziet in het gebruik van fluweel, franje of panterprint.
“Waar ons team zelf inspiratie vandaan haalt? Wij reizen graag en verbreden onze horizon. Daarnaast zijn al onze teamleden creatief in hun vrije tijd, dat zie je terug in ons werk.”
Een ander recent project is het restylen van een hotel met een restaurant tot een sfeervol boetiekhotel met eetgelegenheid in het hart van de stad. Iedere hotelkamer kreeg zijn eigen thema en stijl. De eigenaar wilde ook af van het standaard restaurantinterieur. “We serveren kleurrijke gerechten met karakter; dit karakter wordt zo dadelijk vertaald naar het interieur. Smaakvol, pittig en met een vleugje elegantie.”
Dat was voor TMA het volgende startschot. Het team ging los en koos voor diepe, rijke kleuren die de smaken van de keuken weerspiegelen: terracotta, paprika, saffraan en smaragdgroen. De muren kregen een gedurfde botanische print, de verlichting werd warm en uitnodigend, en ze voegden speelse details toe, zoals vintage menuborden en een vloerkleed met een uitgesproken design.
Wil jij de bezoekers van jouw horecagelegenheid ontvangen in een onweerstaanbare ambiance? Kijk dan eens op de website van toomanyagencies.com en laat je inspireren. Of neem meteen contact op met Guido en zijn team, ze helpen je graag.
Guido Decoussemaecker is een ontwerper met een lange track record. Als je hem spreekt over zijn vak, gaan zijn ogen stralen en praat hij honderduit. Niet over zichzelf maar over zijn team, dat jong, creatief, flexibel, technisch en vernieuwend is. “We maken mooie designprojecten en doen dat echt samen.”
Ruim 8 jaar werkt hij al met het team van TooManyAgencies (TMA), in wisselende samenstelling. Toen de voorgaande eigenaar met pensioen ging, aarzelde hij wel even, maar nam het bedrijf toch over, want dit team moest samen mooie dingen blijven maken. En dat doen ze; zoals het recentelijk opgeleverde Beau Restobar in Rotterdam.
“De prikkelende sfeer die we daar neergezet hebben, kun je vergelijken met het Lido of de Moulin Rouge in Parijs. Door te ontwerpen met lef, laten we de ruimtes van onze klanten spreken. Een ander mooi voorbeeld is Restaurant Secret Garden, waar je van de stad Amsterdam in een exotische wereld stapt. Je waant je daar echt in een ‘geheime tuin’, omdat het ontwerp tot in de details is doorgevoerd.”
Zijn creatieve team heeft een duidelijke missie: elke ruimte laten schitteren. “Wij geloven dat goed design niet alleen mooi is, maar ook voelbaar, het tilt een ruimte naar een hoger niveau en maakt het tot een plek waar mensen graag zijn. Onze stijl? Gedurfd, kleurrijk en vol karakter.
Met opvallende prints en levendige kleuren brengen we interieurs tot leven. Geen grijsheid of vlakke muren, maar visuele energie die blijft hangen. Elke ruimte die we aanraken, krijgt een eigen verhaal, eentje dat je niet snel vergeet.”
Hun motto, ‘Less is Poor’, zegt het al: het team gaat niet voor minder, maar voor méér.
“Niets is ons te gek: meer textuur, meer kleur, meer persoonlijkheid. Wij geloven dat rijkdom in details een ruimte pas echt tot leven brengt. Denk aan speelse combinaties, onverwachte accenten en een sfeer die uitnodigt om te blijven hangen.”
“Want uiteindelijk draait het om gevoel. Om warmte, gastvrijheid en een vleugje eigenzinnigheid. Wij ontwerpen niet alleen met ons hoofd, maar ook met ons hart en dat zie je terug in elke ruimte die we creëren.”
Het werk van TooManyAgencies imponeert en blijft niet onopgemerkt in de designwereld. “We worden geregeld genomineerd en hebben al verschillende design awards gewonnen, zowel internationaal als nationaal. Momenteel zijn we genomineerd voor een nationale design award voor het interieur van Restaurant Emanuelle in Hilversum, in de categorie Best New Dine & Drink midcity.”