MKB metropool AMSTERDAM
Knip Weesperstraat Amsterdam definitief van de baan!
MKB-Metropool Amsterdam heeft verheugd gereageerd op het besluit van de gemeente Amsterdam om de Knip Weesperstraat definitief van tafel te halen. De proef met de knip heeft het bedrijfsleven alleen maar ellende opgeleverd, stelt vicevoorzitter Guido Frankfurther van MKB-Metropool Amsterdam. “Deze vermaledijde knip heeft de ondernemers in de stadsdelen Oost en Centrum vele miljoenen gekost, nog los van alle ergernis. We gaan graag om de tafel over een verstandig alternatief: twee maal één rijstrook.”
Tekst en Fotografie MKB Amsterdam
Al een jaar voor de gehouden proef voorspelde MKB dat deze het bedrijfsleven ontzettend veel ergernis en geld zou kosten door vertragingen, forse omrijd bewegingen en verkeersdrukte in omliggende buurten. Dat alles is uitgekomen, zegt vicevoorzitter MKB-Metropool Amsterdam. “Alleen al de verschillende vier- en vijfsterrenhotels in de betrokken gebieden hebben elk ca. 2 ton aan directe schade geleden, nog los van de imagoschade en afzeggingen voor dit jaar. Het stadsbestuur mag dan veel geleerd hebben van de proef, voor het bedrijfsleven waren de druiven zuur”.
De afgelopen jaren heeft MKB-Metropool Amsterdam steeds gewezen op het Masterplan 2001 van de gemeenteraad, waarin reeds was besloten de Weesperstraat terug te brengen van twee keer twee naar twee keer één rijstrook, met een derde rijstrook voor de nood- en hulpdiensten.
MKB-Metropool Amsterdam wil dat er dan wel parallel plannen worden uitgewerkt om een deel van het doorgaande verkeer te verleiden een andere route via de A10 te nemen of voor alternatief vervoer te kiezen.
Frankfurther: “Dan kan de Weesperstraat eindelijk een aantrekkelijke stadsstraat worden met minder verkeer en meer plaats voor voetgangers, fietsers, groen, winkels in de plinten en terrassen, terwijl de aanliggende stadsdelen wel goed bereikbaar blijven voor de stadslogistiek”.
Wat MKB-Metropool Amsterdam betreft hoeft de gemeente niet te wachten tot er een pot met miljoenen euro’s is gevonden om de Weesperstraat volledig opnieuw in te richten. Frankfurther: “Wij pleiten voor een tijdelijke, maar aantrekkelijke en groene inrichting met relatief beperkte middelen die bijvoorbeeld tien jaar mee kan gaan. Het faciliteren van de stadslogistiek en veiligheid voor de nood- en hulpdiensten hebben daarbij voor ons een hoge prioriteit”.
Wil je lid worden van MKB-Amsterdam, schrijf je dan op onze website. Voor meer informatie over het lidmaatschap of een partnerschap, stuur een e-mail naar ingridclaasen@mkbmetropoolamsterdam.nl
Meld je aan voor de nieuwsbrief MKB Mail
Meer weten over MKB Metropool Amsterdam?
www.mkb-amsterdam.nl
info@mkb-amsterdam.nl
020 - 448 67 20
Het bureau is bereikbaar op di-wo-do van 09.00-17.00 uur
Meer weten over MKB Metropool Amsterdam ?
www.mkb-amsterdam.nl
info@mkb-amsterdam.nl
020 - 448 67 20
Het bureau is bereikbaar op di-wo-do van 09.00 - 17.00 uur
Meld je aan voor de nieuwsbrief MKB Mail
MKB-Amsterdam
Wil je lid worden van MKB-Amsterdam, schrijf je dan op onze website. Voor meer informatie over het lidmaatschap of een partnerschap, stuur een e-mail naar ingridclaasen@mkbmetropoolamsterdam.nl
MKB metropool
AMSTERDAM
MKB-Metropool Amsterdam wil dat er dan wel parallel plannen worden uitgewerkt om een deel van het doorgaande verkeer te verleiden een andere route via de A10 te nemen of voor alternatief vervoer te kiezen.
Frankfurther: “Dan kan de Weesperstraat eindelijk een aantrekkelijke stadsstraat worden met minder verkeer en meer plaats voor voetgangers, fietsers, groen, winkels in de plinten en terrassen, terwijl de aanliggende stadsdelen wel goed bereikbaar blijven voor de stadslogistiek”.
Wat MKB-Metropool Amsterdam betreft hoeft de gemeente niet te wachten tot er een pot met miljoenen euro’s is gevonden om de Weesperstraat volledig opnieuw in te richten. Frankfurther: “Wij pleiten voor een tijdelijke, maar aantrekkelijke en groene inrichting met relatief beperkte middelen die bijvoorbeeld tien jaar mee kan gaan. Het faciliteren van de stadslogistiek en veiligheid voor de nood- en hulpdiensten hebben daarbij voor ons een hoge prioriteit”.
Knip Weesperstraat AMSTERDAM definitief van de baan!
Al een jaar voor de gehouden proef voorspelde MKB dat deze het bedrijfsleven ontzettend veel ergernis en geld zou kosten door vertragingen, forse omrijd bewegingen en verkeersdrukte in omliggende buurten. Dat alles is uitgekomen, zegt vicevoorzitter MKB-Metropool Amsterdam. “Alleen al de verschillende vier- en vijfsterrenhotels in de betrokken gebieden hebben elk ca. 2 ton aan directe schade geleden, nog los van de imagoschade en afzeggingen voor dit jaar. Het stadsbestuur mag dan veel geleerd hebben van de proef, voor het bedrijfsleven waren de druiven zuur”.
De afgelopen jaren heeft MKB-Metropool Amsterdam steeds gewezen op het Masterplan 2001 van de gemeenteraad, waarin reeds was besloten de Weesperstraat terug te brengen van twee keer twee naar twee keer één rijstrook, met een derde rijstrook voor de nood- en hulpdiensten.
Tekst en Fotografie MKB Amsterdam
MKB-Metropool Amsterdam heeft verheugd gereageerd op het besluit van de gemeente Amsterdam om de Knip Weesperstraat definitief van tafel te halen. De proef met de knip heeft het bedrijfsleven alleen maar ellende opgeleverd, stelt vicevoorzitter Guido Frankfurther van MKB-Metropool Amsterdam. “Deze vermaledijde knip heeft de ondernemers in de stadsdelen Oost en Centrum vele miljoenen gekost, nog los van alle ergernis. We gaan graag om de tafel over een verstandig alternatief: twee maal één rijstrook.”