Deniz Tezcan deed 12 jaar ervaring op bij verschillende bedrijven in e-commerce met als laatste functie IT-manager. Toen startte hij met No Pulp, een no-nonsense bedrijf dat innovatieve softwareproducten ontwikkelt en online marketing campagnes uitvoert tegen een scherp tarief. En dat gaat goed, heel goed. Corona bracht een versnelling in de ontwikkeling van e-commerce en daarmee aan No Pulp.
Tekst Mariëtte Peperkamp Fotografie Stefan Witte
nr. 1 softwarehuis
van Kennemerland.”
“E-commerce werd booming, want alles moest online gebeuren. Zelfs bedrijven die niets deden aan e-commerce, maakten de switch. Onze hoofddoelgroep zijn bedrijven in de e-commerce, logistiek of magazijnbranche met tussen de 5-25 man in dienst en een jaaromzet van 1 miljoen-15 miljoen.”
Hoe ga je in drie maanden van papieren picklijsten naar een volledig geautomatiseerd magazijn?
“We hebben slimme software gemaakt, waardoor producten bij aankomst precies op de juiste plek worden gezet. Daarbij zijn de 4 seizoenen en de behoefte van hun klant het uitgangspunt. Een zwembad dat in de winter binnenkomt, zet je op dat moment niet op een A-locatie. Skies daarentegen wel.”
Slimme software
Deze maatwerksoftware is slim en door No Pulp alweer doorontwikkeld naar een zelfsturend magazijnsysteem. “Aan de hand van de verkoopstatistieken zie je wát en wánneer je iets moet veranderen. We hebben ook software-koppelingen gemaakt met partners van onze klant, die elk hun eigen ophaal- en verzamelmomenten krijgen. Dit zijn softwarematige maatwerkoplossingen die de productiviteit verhogen.”
Gevraagd naar zijn drijfveren hoeft hij niet lang na te denken. “Elke nieuwe klant zie ik als een soort puzzel, een echte uitdaging. Natuurlijk wil ik geld verdienen, maar bij No Pulp werken we om te leven. We vinden het leuk om te doen, maar aan het eind van de dag gaat iedereen op tijd naar huis.”
Een plan voor de toekomst heeft hij ook al. “Met No Pulp dusdanig groeien tot wij het nr. 1 softwarehuis van de regio Kennemerland zijn.” Bij Onderneemin Zuid-Kennemerland zien wij dat zeker gebeuren.
Citruspers als logo
Zoals zijn logo doet vermoeden haalt hij alle padding en overbodige onzin uit de software van de klant. “De citruspers staat daarvoor symbool. Waar andere softwarebedrijven zijn ingericht om zo snel mogelijk veel geld te verdienen, serveren wij de klant enkel goede kwaliteit voor een eerlijke prijs.”
Heldere communicatie
Het valt op dat Deniz, van huis uit programmeur, heel helder communiceert. Dat zie je weleens anders bij IT-professionals. “Daar was ik mij van bewust en daarom heb ik allerlei trainingen gevolgd om commercieel en communicatief vaardig te zijn. Handig omdat ik ook de sales doe voor No Pulp. Ik ben de schakel tussen mijn programmeurs en de klant. Ik snap beide partijen en doordat ik zelf programmeer weet ik precies wat wel of niet kan.”
Deniz ziet zichzelf als technisch directeur kijkend vanuit IT-perspectief. “Ik kom aan tafel bij de klant en je kunt met mij sparren. Dat is een meerwaarde voor de klant, want een verkoper zal altijd ‘ja’ zeggen. Zo werkt dat niet voor mij. Soms krijg ik de vraag of we ook WordPress leveren. Nee dus, dat is standaard software waarbij aanvullende opties nodig zijn, die niet werken zoals je wilt. Meestal ben je met maatwerk goedkoper uit. Wij maken exact wat de klant nodig heeft, betaalbaar, binnen de afgesproken tijd en optimaal presterend.”
“Ik ben de schakel tussen mijn programmeurs en de klant.”
“Ik kom aan tafel bij de klant en je kunt met mij sparren.”
Efficiency
De versnelling bracht mooie uitdagingen mee voor No Pulp. Eén van hun klanten met een verkoopkanaal groeide zo hard dat een flinke efficiency-slag nodig was; een mooi voorbeeld van hoe Deniz en zijn team te werk gaan.
“Ik ging de werkvloer op om te zien hoe hun proces in elkaar stak. Door met de werknemers te praten kwam ik achter allerlei problemen. Alles ging met de hand en niemand wist precies wat waar lag in het magazijn.”
nr. 1 softwarehuis
van Kennemerland.”
Tekst Mariëtte Peperkamp
Fotografie Stefan Witte
Deniz Tezcan deed 12 jaar ervaring op bij verschillende bedrijven in e-commerce met als laatste functie IT-manager. Toen startte hij met No Pulp, een no-nonsense bedrijf dat innovatieve softwareproducten ontwikkelt en online marketing campagnes uitvoert tegen een scherp tarief. En dat gaat goed, heel goed. Corona bracht een versnelling in de ontwikkeling van e-commerce en daarmee aan No Pulp.
“E-commerce werd booming, want alles moest online gebeuren.
Zelfs bedrijven die niets deden aan
e-commerce, maakten de switch. Onze hoofddoelgroep zijn bedrijven in de e-commerce, logistiek of magazijnbranche met tussen de 5-25 man in dienst en een jaaromzet van
1 miljoen-15 miljoen.”
Efficiency
De versnelling bracht mooie uitdagingen mee voor No Pulp. Eén van hun klanten met een verkoopkanaal groeide zo hard dat een flinke efficiency-slag nodig was; een mooi voorbeeld van hoe Deniz en zijn team te werk gaan.
“Ik ging de werkvloer op om te zien hoe hun proces in elkaar stak. Door met de werknemers te praten kwam ik achter allerlei problemen. Alles ging met de hand en niemand wist precies wat waar lag in het magazijn.”
Hoe ga je in drie maanden van papieren picklijsten naar een volledig geautomatiseerd magazijn?
“We hebben slimme software gemaakt, waardoor producten bij aankomst precies op de juiste plek worden gezet. Daarbij zijn de 4 seizoenen en de behoefte van hun klant het uitgangspunt. Een zwembad dat in de winter binnenkomt, zet je op dat moment niet op een A-locatie. Skies daarentegen wel.”
“Ik ben de schakel
tussen mijn programmeurs en de klant.”
Slimme software
Deze maatwerksoftware is slim en door No Pulp alweer doorontwikkeld naar een zelfsturend magazijnsysteem. “Aan de hand van de verkoopstatistieken zie je wát en wánneer je iets moet veranderen. We hebben ook software-koppelingen gemaakt met partners van onze klant, die elk hun eigen ophaal- en verzamelmomenten krijgen. Dit zijn softwarematige maatwerkoplossingen die de productiviteit verhogen.”
Gevraagd naar zijn drijfveren hoeft hij niet lang na te denken. “Elke nieuwe klant zie ik als een soort puzzel, een echte uitdaging. Natuurlijk wil ik geld verdienen, maar bij No Pulp werken we om te leven. We vinden het leuk om te doen, maar aan het eind van de dag gaat iedereen op tijd naar huis.”
Heldere communicatie
Het valt op dat Deniz, van huis uit programmeur, heel helder communiceert. Dat zie je weleens anders bij IT-professionals. “Daar was ik mij van bewust en daarom heb ik allerlei trainingen gevolgd om commercieel en communicatief vaardig te zijn. Handig omdat ik ook de sales doe voor No Pulp. Ik ben de schakel tussen mijn programmeurs en de klant. Ik snap beide partijen en doordat ik zelf programmeer weet ik precies wat wel of niet kan.”
Deniz ziet zichzelf als technisch directeur kijkend vanuit IT-perspectief. “Ik kom aan tafel bij de klant en je kunt met mij sparren. Dat is een meerwaarde voor de klant, want een verkoper zal altijd ‘ja’ zeggen. Zo werkt dat niet voor mij. Soms krijg ik de vraag of we ook WordPress leveren. Nee dus, dat is standaard software waarbij aanvullende opties nodig zijn, die niet werken zoals je wilt. Meestal ben je met maatwerk goedkoper uit. Wij maken exact wat de klant nodig heeft, betaalbaar, binnen de afgesproken tijd en optimaal presterend.”
“Ik kom aan tafel bij de klant en je kunt met mij sparren.”
Citruspers als logo
Zoals zijn logo doet vermoeden haalt hij alle padding en overbodige onzin uit de software van de klant. “De citruspers staat daarvoor symbool. Waar andere softwarebedrijven zijn ingericht om zo snel mogelijk veel geld te verdienen, serveren wij de klant enkel goede kwaliteit voor een eerlijke prijs.”
Een plan voor de toekomst heeft hij ook al.
“Met No Pulp dusdanig groeien tot wij het nr. 1 softwarehuis van de regio Kennemerland zijn.” Bij Onderneemin Zuid-Kennemerland zien wij dat zeker gebeuren.
Swipende passanten
Patrick: “De markt is overspannen en er is een tekort aan personeel. Mensen zijn daarom veel sneller geneigd om op zoek te gaan naar een nieuwe werkomgeving als iets ze niet bevalt. Ze worden ‘swipende passanten’. Dat kieskeurig gedrag en het niet meer dragen van verantwoordelijkheid vormen een groot risico. Zowel voor de ondernemer/het bedrijf als de medewerker zelf. Door het hybride werken vallen mensen bovendien sneller buiten beeld. Goede werkrelaties vormen daarom de komende jaren de grootste uitdaging voor ondernemers. Wil je ook in de toekomst mensen aan je bedrijf binden, dan zul je zeker moeten nadenken over hoe je zorgt dat mensen met plezier in een team willen werken.”