LEES VERDER
Al op jonge leeftijd raakte directeur Norbert van Schie van drukkerij De Bij besmet met het grafische virus. De geur van inkt, het magische geluid van de drukpersen en een snoepwinkel aan papiersoorten weten hem nog steeds in vervoering te brengen. Relatiemanager Claudia van Hulzen idem dito. De Bij heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Wist u dat de drukkerij in 2016 zelfs een internationale award won voor haar groene inspanningen?
De
groenste drukkerij
groenste drukkerij
GA TERUG
Claudia: ‘Samen met mijn man Ron stond ik twintig jaar aan het roer van Drukkerij Van Hulzen in Hoofddorp. Totdat we twee jaar geleden wilden uitbreiden of samengaan met een andere partij. Aangezien Norbert en Ron oud-collega’s zijn, was de keuze snel gemaakt. Met onze roots in de Haarlemmermeer, namen we naast onze complete drukkerij ook een groot klantennetwerk mee naar De Bij in Amsterdam’.
Norbert: ‘Hoewel we in Amsterdam zijn gevestigd, ben ik erg gehecht aan de Haarlemmermeer. Mijn ouders hadden een boerderij vlakbij het Rottepolderplein. En zelf woon ik al 25 jaar in Zwanenburg. Wij leveren drukwerk door heel Nederland, maar de actieradius is Groot-Amsterdam en daar hoort de Haarlemmermeer zeker bij.’
Duurzaamheid troef
‘Van onze nieuwe relaties kiest 80 tot 90 procent ons omdat we groen denken’, geeft Norbert aan. ‘Een focus die eigenlijk onbewust is ontstaan. Toen de lampen in de drukkerij aan vervanging toe waren, zocht ik op internet naar duurzame alternatieven. Ik vond een adapter waarmee we 40 procent energie op verlichting konden besparen, wat we in anderhalf jaar terugverdienden. Toen is bij mij de knop omgegaan. Nu zijn al onze interne producties CO2-neutraal, is het afval van onze drukpersen beperkt, rijdt ons goederentransport op biogas en liggen er zonnepanelen op het dak. Ook drongen we bij leveranciers aan op wasmiddelen zonder oplosmiddel om onze drukpersen te reinigen. Zo kregen we een rol als koploper op duurzaamheidsgebied. In 2016 werden onze groene keuzes door Kodak beloond met een internationale award voor duurzaamheid!’
‘In onze inspiratiekamer laten we klanten zien en voelen wat wij als groene drukker voor hun bedrijf, merk of campagne kunnen betekenen’
Inspirerend drukwerk
Claudia: ‘Of dat leidt tot hogere prijzen voor de klant? Nee hoor; de meeste duurzame stappen leveren juist kostenbesparing op! Naast duurzaamheid is luisteren naar de klant en hoe hij zijn doelgroep wil benaderen een van onze belangrijkste speerpunten. In een speciale inspiratiekamer hebben we een duurzaam gebouwde wand met alle mogelijke soorten drukwerk ingericht. Niet alleen om te tonen wat we de laatste tijd hebben gemaakt, maar vooral om de klant te laten zien en voelen wat De Bij voor hun bedrijf, merk of campagne kan betekenen. Voor advies over goede papierkwaliteit en afwerking van drukwerk is de klant bij een regionale drukker aan het juiste adres.’
Al 93 jaar een begrip
Hoewel hun website een belangrijk visitekaartje is, bestellen mensen producten als luxe dozen, displays, een bijzondere papiersoort of bewerking niet online. Norbert: ‘Dat het goed gaat met de economie in Nederland merken we aan dit soort bestellingen. Bedrijven geven makkelijker geld uit aan aparte materialen en extra’s. De kosten zijn niet meer leidend, het gaat erom wat het oplevert. Als ondernemer stel ik de beleving van de klant centraal. Toen we net zonnepanelen hadden, stuurden we bijvoorbeeld een doosje met daarop de zonnepanelen afgebeeld naar al onze relaties. In het doosje zat een energiereep. Daarmee verkopen we niks, maar bezorgen we wel een goed gevoel.’ Claudia: ‘De Bij is niet voor niets al 93 jaar een begrip.’
Donauweg 2C, 1043 AJ Amsterdam
020-613 6699
www.debij.nl
drukkerij@debij.nl
Al op jonge leeftijd raakte directeur Norbert van Schie van drukkerij De Bij besmet met het grafische virus. De geur van inkt, het magische geluid van de drukpersen en een snoepwinkel aan papiersoorten weten hem nog steeds in vervoering te brengen. Relatiemanager Claudia van Hulzen idem dito. De Bij heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Wist u dat de drukkerij in 2016 zelfs een wereldwijde award won voor haar groene inspanningen?
De groenste drukkerij
ter wereld
LEES VERDER
GA TERUG
Inspirerend drukwerk
Claudia: ‘Of dat leidt tot hogere prijzen voor de klant? Nee hoor; de meeste duurzame stappen leveren juist kostenbesparing op! Naast duurzaamheid is luisteren naar de klant en hoe hij zijn doelgroep wil benaderen een van onze belangrijkste speerpunten. In een speciale inspiratiekamer hebben we een duurzaam gebouwde wand met alle mogelijke soorten drukwerk ingericht. Niet alleen om te tonen wat we de laatste tijd hebben gemaakt, maar vooral om de klant te laten zien en voelen wat De Bij voor hun bedrijf, merk of campagne kan betekenen. Voor advies over goede papierkwaliteit en afwerking van drukwerk is de klant bij een regionale drukker aan het juiste adres.’
Claudia: ‘Samen met mijn man Ron stond ik twintig jaar aan het roer van Drukkerij Van Hulzen in Hoofddorp. Totdat we twee jaar geleden wilden uitbreiden of samengaan met een andere partij. Aangezien Norbert en Ron oud-collega’s zijn, was de keuze snel gemaakt. Met onze roots in de Haarlemmermeer, namen we naast onze complete drukkerij ook een groot klantennetwerk mee naar De Bij in Amsterdam’.
Norbert: ‘Hoewel we in Amsterdam zijn gevestigd, ben ik erg gehecht aan de Haarlemmermeer. Mijn ouders hadden een boerderij vlakbij het Rottepolderplein. En zelf woon ik al 25 jaar in Zwanenburg. Wij leveren drukwerk door heel Nederland, maar de actieradius is Groot-Amsterdam en daar hoort de Haarlemmermeer zeker bij.’
Duurzaamheid troef
‘Van onze nieuwe relaties kiest 80 tot 90 procent ons omdat we groen denken’, geeft Norbert aan. ‘Een focus die eigenlijk onbewust is ontstaan. Toen de lampen in de drukkerij aan vervanging toe waren, zocht ik op internet naar duurzame alternatieven. Ik vond een adapter waarmee we 40 procent energie op verlichting konden besparen, wat we in anderhalf jaar terugverdienden. Toen is bij mij de knop omgegaan. Nu zijn al onze interne producties CO2-neutraal, is het afval van onze drukpersen beperkt, rijdt ons goederentransport op biogas en liggen er zonnepanelen op het dak. Ook drongen we bij leveranciers aan op wasmiddelen zonder oplosmiddel om onze drukpersen te reinigen. Zo kregen we een rol als koploper op duurzaamheidsgebied. In 2016 werden onze groene keuzes door Kodak beloond met een internationale award voor duurzaamheid!’
‘In onze inspiratiekamer laten we klanten zien en voelen wat wij als groene drukker voor hun bedrijf, merk of campagne kunnen betekenen’
Al 93 jaar een begrip
Hoewel hun website een belangrijk visitekaartje is, bestellen mensen producten als luxe dozen, displays, een bijzondere papiersoort of bewerking niet online. Norbert: ‘Dat het goed gaat met de economie in Nederland merken we aan dit soort bestellingen. Bedrijven geven makkelijker geld uit aan aparte materialen en extra’s. De kosten zijn niet meer leidend, het gaat erom wat het oplevert. Als ondernemer stel ik de beleving van de klant centraal. Toen we net zonnepanelen hadden, stuurden we bijvoorbeeld een doosje met daarop de zonnepanelen afgebeeld naar al onze relaties. In het doosje zat een energiereep. Daarmee verkopen we niks, maar bezorgen we wel een goed gevoel.’ Claudia: ‘De Bij is niet voor niets al 93 jaar een begrip.’