OptiSales+ 

helpt bedrijven aan meer rendement uit de verkoop

In diverse commerciële functies heeft Dennis van Laar van OptiSales+ de wereld van de sales door en door leren kennen. Twintig jaar lang heeft hij zijn oren en ogen goed de kost gegeven en gezien hoe het moet, maar ook hoe het niet moet. Eind vorig jaar maakte hij zijn droom waar om zijn kennis en ervaring in de sales in te gaan zetten voor bedrijven. Om ze te helpen hun verkoopactiviteiten te structureren en professionaliseren, en zo maximaal rendement te behalen.

Met OptiSales+ richt Van Laar zich op lokale MKB-bedrijven waarvan de directeur-eigenaar meewerkend is. Dennis: ‘Dat is namelijk vaak degene die de sales er als het ware even bij doet. Begrijpelijk, want in die positie heb je zoveel op je bordje. Maar vergeet niet: in de sales zit je bestaansrecht. Verkoop is van vitaal belang voor het succes van de onderneming.’

t Liesbeth de Goede

Gestructureerd verkoopproces

Zo’n situatie biedt natuurlijk bij uitstek kansen om meer rendement te halen uit de bedrijfsactiviteiten. OptiSales+ doet dat door desgewenst het verkoopproces helemaal of deels door te lichten, te analyseren en te optimaliseren. Van aanvraag tot levering en van offerte tot after-sales. Van Laar: ‘Dat levert mijn klanten niet alleen financieel rendement op. In de praktijk blijkt dat de organisatie door een soepel verlopend, gestructureerd verkoopkanaal ook meteen een professionelere uitstraling krijgt. En dat de klantwaardering stijgt. Pure winst is ook dat de eigenaar tijd en lucht krijgt om te doen waar hij (zij) goed in is.’

Voor uiteenlopende vragen

Met wat voor vragen kunnen organisaties zoal terecht bij OptiSales+? Dennis van Laar: ‘Dat kan werkelijk van alles zijn. Ondernemers vragen me bijvoorbeeld: hoe krijg ik structuur in het verwerken van aanvragen en offertes? Hoe organiseer ik de aftersales? Of: hoe bepaal ik mijn doelgroep? Hoe kom ik erachter wie mijn concurrenten zijn en wat ze doen? Ook verricht ik op interimbasis  saleswerkzaamheden bij tijdelijke afwezigheid of een nog onvervulde vacature.’

Over de plus van OptiSales+

De vragen die OptiSales+ krijgt, hebben niet altijd direct met de verkoop te maken maar bijvoorbeeld met structuur aanbrengen in het inkoopproces. Van Laar: ‘Is de inkoop niet netjes voor elkaar, dan kun je ook niet goed verkopen. Voor dat soort dienstverlening kunnen bedrijven ook bij mij terecht. Vandaar het plustekentje achter de naam OptiSales. Ik bied net wat meer.’

Uit de praktijk van OptiSales+

Een goed voorbeeld van wat OptiSales+ kan bereiken, is dat van een bedrijf dat bijzonder hoogwaardige producten vervaardigt. Maar de offertes hadden niet de bijbehorende uitstraling. Het was voor klanten ook niet duidelijk wat ze zouden krijgen. In het beste geval belden ze voor meer informatie. Daarbij duurde het lang voor ze de offerte kregen. Dat kostte natuurlijk omzet.

Van Laar: ‘Het resultaat van mijn inspanningen is dat er meer offertes worden geaccepteerd en dat er minder contactmomenten nodig zijn. De opdrachtgever heeft voortaan de beschikking over een handig sjabloon om professionele offertes op te stellen, snel te versturen en makkelijk te verwerken. Bovendien heeft hij nu overzicht en inzicht. De moeite waard, toch?’

Onderneem in op Social Media

OptiSales+ 

helpt bedrijven aan meer rendement uit de verkoop

In diverse commerciële functies heeft Dennis van Laar van OptiSales+ de wereld van de sales door en door leren kennen. Twintig jaar lang heeft hij zijn oren en ogen goed de kost gegeven en gezien hoe het moet, maar ook hoe het niet moet. Eind vorig jaar maakte hij zijn droom waar om zijn kennis en ervaring in de sales in te gaan zetten voor bedrijven. Om ze te helpen hun verkoopactiviteiten te structureren en professionaliseren, en zo maximaal rendement te behalen.

Met OptiSales+ richt Van Laar zich op lokale MKB-bedrijven waarvan de directeur-eigenaar meewerkend is. Dennis: ‘Dat is namelijk vaak degene die de sales er als het ware even bij doet. Begrijpelijk, want in die positie heb je zoveel op je bordje. Maar vergeet niet: in de sales zit je bestaansrecht. Verkoop is van vitaal belang voor het succes van de onderneming.’

t Liesbeth de Goede

Gestructureerd verkoopproces

Zo’n situatie biedt natuurlijk bij uitstek kansen om meer rendement te halen uit de bedrijfsactiviteiten. OptiSales+ doet dat door desgewenst het verkoopproces helemaal of deels door te lichten, te analyseren en te optimaliseren. Van aanvraag tot levering en van offerte tot after-sales. Van Laar: ‘Dat levert mijn klanten niet alleen financieel rendement op. In de praktijk blijkt dat de organisatie door een soepel verlopend, gestructureerd verkoopkanaal ook meteen een professionelere uitstraling krijgt. En dat de klantwaardering stijgt. Pure winst is ook dat de eigenaar tijd en lucht krijgt om te doen waar hij (zij) goed in is.’

Voor uiteenlopende vragen

Met wat voor vragen kunnen organisaties zoal terecht bij OptiSales+? Dennis van Laar: ‘Dat kan werkelijk van alles zijn. Ondernemers vragen me bijvoorbeeld: hoe krijg ik structuur in het verwerken van aanvragen en offertes? Hoe organiseer ik de aftersales? Of: hoe bepaal ik mijn doelgroep? Hoe kom ik erachter wie mijn concurrenten zijn en wat ze doen? Ook verricht ik op interimbasis  saleswerkzaamheden bij tijdelijke afwezigheid of een nog onvervulde vacature.’

Over de plus van OptiSales+

De vragen die OptiSales+ krijgt, hebben niet altijd direct met de verkoop te maken maar bijvoorbeeld met structuur aanbrengen in het inkoopproces. Van Laar: ‘Is de inkoop niet netjes voor elkaar, dan kun je ook niet goed verkopen. Voor dat soort dienstverlening kunnen bedrijven ook bij mij terecht. Vandaar het plustekentje achter de naam OptiSales. Ik bied net wat meer.’

Uit de praktijk van OptiSales+

Een goed voorbeeld van wat OptiSales+ kan bereiken, is dat van een bedrijf dat bijzonder hoogwaardige producten vervaardigt. Maar de offertes hadden niet de bijbehorende uitstraling. Het was voor klanten ook niet duidelijk wat ze zouden krijgen. In het beste geval belden ze voor meer informatie. Daarbij duurde het lang voor ze de offerte kregen. Dat kostte natuurlijk omzet.

Van Laar: ‘Het resultaat van mijn inspanningen is dat er meer offertes worden geaccepteerd en dat er minder contactmomenten nodig zijn. De opdrachtgever heeft voortaan de beschikking over een handig sjabloon om professionele offertes op te stellen, snel te versturen en makkelijk te verwerken. Bovendien heeft hij nu overzicht en inzicht. De moeite waard, toch?’

Onderneem in op Social Media