Als tophockeyer heeft hij de eigenschappen in zijn jeugd opgebouwd; grenzeloze ambitie, een ijzeren doorzettingsvermogen en de wil om te scoren. Door zijn ervaring zijn daar inmiddels een flinke dosis empathie en inlevingsvermogen bij gekomen. Eigenschappen die Tom Doomernik in zijn nieuwe rol als directeur Bedrijven van Rabobank Haarlem en Omstreken goed van pas komen.

In 2014 kwam Tom de bank binnen als trainee. “In het eerste jaar bij de bank had ik een vrije rol en heb ik een kijkje in de keuken kunnen nemen bij alle facetten van het bankbedrijf. Ik was in de overtuiging dat ik de particuliere kant het interessants zou vinden, maar dat was meer omdat ik bij andere afdelingen niet echt een beeld had. Uiteindelijk bleken ondernemers het best bij mij te passen.”

Innovatie en de uitdagingen

“Het is geen verrassing dat er heel wat op banken afkomt. Aan innovaties, digitale mogelijkheden en concurrentie. Daar spelen we als bank op in, bijvoorbeeld door Fundr, een online financieringstool waarop je snel en simpel een bedrijfsfinanciering kunt regelen. Allemaal elementen waardoor onze rol als bankier verandert van financier naar die van consultant. Maar gelukkig blijven onze persoonlijke relaties en - benadering en het feit dat we altijd dichtbij zijn, onze kracht. We zijn dáár waar de ondernemers zijn, in netwerken, bij events en bijeenkomsten. Die we ook vaak zelf organiseren. Maar uiteraard ook bij de ondernemer op de werkvloer. Daar is hij zelf tenslotte ook het meest.”

Onderneem in op Social Media

Ondernemers geven energie

“Ondernemers zijn over het algemeen ambitieus, enthousiast en energiek. Ze hebben vaak originele plannen en gáán er voor. Daar krijg ik zelf ook energie van, dat past bij mij. Ik vind het een uitdaging om bancaire mogelijkheden, processen en interne wet- en regelgeving zó te vertalen dat de ondernemer er mee uit de voeten kan. Dat deze zaken niet in de weg staan bij het ondernemen, maar juist ondersteunend zijn. Helpen bij het vormgeven van plannen, groot of klein, vanuit financieel perspectief, heerlijk!”

Na het aflopen van zijn traineeship ging Tom aan de slag als MKB- adviseur. Daarna volgde een uitstap van een jaar als consultant cashmanagement. “In deze internationale omgeving heb ik veel geleerd. Het speerpunt lag op acquisitie. Boeiend voor een tijdje, maar niet voor lang.” Tom bouwde daarna ervaring op als accountmanager Groot Zakelijk en is nu dus directeur van die club.

“Ondernemers zijn over het algemeen ambitieus, enthousiast en energiek. Ze hebben vaak originele plannen en gáán er voor.”

Je innovatieve idee toetsen, een financiële vraag voorleggen 
of gewoon eens kennis maken?
Bel Tom op (06) 20 65 62 52 of mail naar
Tom.Doomernik@rabobank.nl


“Onze missie is ‘Growing a better world together’. Dat klinkt voor sommigen misschien nog als hoogdravend of ver-van-mijn-bed, maar dat vullen we in Haarlem heel praktisch in. Zo sponsoren we verenigingen en stichtingen via onze Rabo Club Support campagne en participeren we in innovatieve- en originele ideeën om zaken als voedselverspilling aan te pakken, zoals de aankomende samenwerking met de app No Food Wasted. Dichtbij en betrokken dus.”

“Onze missie is ‘Growing a better world together’.”

“Ondernemers verder helpen, dat geeft me energie!”

Tom Doomernik nieuwe directeur Bedrijven Rabobank Haarlem en Omstreken 

t Judith Truijens   f Heidi Borgart

t Judith Truijens   f Heidi Borgart

“Ondernemers verder helpen, dat geeft me energie!”

Tom Doomernik nieuwe directeur Bedrijven Rabobank Haarlem en Omstreken 

In 2014 kwam Tom de bank binnen als trainee. “In het eerste jaar bij de bank had ik een vrije rol en heb ik een kijkje in de keuken kunnen nemen bij alle facetten van het bankbedrijf. Ik was in de overtuiging dat ik de particuliere kant het interessants zou vinden, maar dat was meer omdat ik bij andere afdelingen niet echt een beeld had. Uiteindelijk bleken ondernemers het best bij mij te passen.”

Als tophockeyer heeft hij de eigenschappen in zijn jeugd opgebouwd; grenzeloze ambitie, een ijzeren doorzettings-vermogen en de wil om te scoren. Door zijn ervaring zijn daar inmiddels een flinke dosis empathie en inlevings-vermogen bij gekomen. Eigenschappen die Tom Doomernik in zijn nieuwe rol als directeur Bedrijven van Rabobank Haarlem en Omstreken goed van pas komen.

“Ondernemers zijn over het algemeen ambitieus, enthousiast en energiek.
Ze hebben vaak originele plannen en gáán er voor.”

Ondernemers geven energie

“Ondernemers zijn over het algemeen ambitieus, enthousiast en energiek. Ze hebben vaak originele plannen en gáán er voor. Daar krijg ik zelf ook energie van, dat past bij mij. Ik vind het een uitdaging om bancaire mogelijkheden, processen en interne wet- en regelgeving zó te vertalen dat de ondernemer er mee uit de voeten kan. Dat deze zaken niet in de weg staan bij het ondernemen, maar juist ondersteunend zijn. Helpen bij het vormgeven van plannen, groot of klein, vanuit financieel perspectief, heerlijk!”

Na het aflopen van zijn traineeship ging Tom aan de slag als MKB- adviseur. Daarna volgde een uitstap van een jaar als consultant cashmanagement. “In deze internationale omgeving heb ik veel geleerd. Het speerpunt lag op acquisitie. Boeiend voor een tijdje, maar niet voor lang.” Tom bouwde daarna ervaring op als accountmanager Groot Zakelijk en is nu dus directeur van die club.

Innovatie en de uitdagingen

“Het is geen verrassing dat er heel wat op banken afkomt. Aan innovaties, digitale mogelijkheden en concurrentie. Daar spelen we als bank op in, bijvoorbeeld door Fundr, een online financieringstool waarop je snel en simpel een bedrijfsfinanciering kunt regelen. Allemaal elementen waardoor onze rol als bankier verandert van financier naar die van consultant. Maar gelukkig blijven onze persoonlijke relaties en - benadering en het feit dat we altijd dichtbij zijn, onze kracht. We zijn dáár waar de ondernemers zijn, in netwerken, bij events en bijeenkomsten. Die we ook vaak zelf organiseren. Maar uiteraard ook bij de ondernemer op de werkvloer. Daar is hij zelf tenslotte ook het meest.”

“Onze missie is ‘Growing a better world together’.”


“Onze missie is ‘Growing a better world together’. Dat klinkt voor sommigen misschien nog als hoogdravend of ver-van-mijn-bed, maar dat vullen we in Haarlem heel praktisch in. Zo sponsoren we verenigingen en stichtingen via onze Rabo Club Support campagne en participeren we in innovatieve- en originele ideeën om zaken als voedselverspilling aan te pakken, zoals de aankomende samenwerking met de app No Food Wasted. Dichtbij en betrokken dus.”

Je innovatieve idee toetsen, een financiële vraag voorleggen 
of gewoon eens kennis maken?
Bel Tom op (06) 20 65 62 52 

of mail naar Tom.Doomernik@rabobank.nl

Onderneem in op Social Media