beleving’

‘Imago is

Image by Colours

Van jongs af aan was Lorenzo Homoet al geïnteresseerd in mode. Dat hij er zijn werk van maakte is dus niet zo gek. Met zijn bedrijf Image by Colours helpt hij ondernemers en particulieren zich beter te profileren door het gebruik van kleur, kleding en stijl. Dat imago veel meer is dan alleen beeldvorming weet deze imagoprofessional als geen ander. Alles draait volgens hem om beleving.

 Lorenzo Homoet

‘Klanten wil ik met een nieuw image graag een beleving meegeven’, steekt Lorenzo enthousiast van wal. ‘Image by Colours helpt ondernemers en particulieren zich beter te profileren door het gebruik van kleur, kleding en stijl. Met de juiste kleur- en stijlcombinatie laat ik zien wat de kracht van kleur kan betekenen voor hun onderneming of henzelf. Dit doe ik via trainingen, workshops en masterclasses. Daarnaast houd ik ook 1-op-1-sessies waarin ik klanten kleur- en stijladvies geef, maar bijvoorbeeld ook met hen meega als personal shopper.’

Van experiment naar Image by Colours 

‘Ik heb altijd interesse in mode gehad. Van huis uit kreeg ik mee dat elke gelegenheid een andere kledingstijl vraagt. Op school tekende en schilderde ik met plezier, experimenteerde met kleding en gaf klasgenoten imagotips. Later werd ik voor feesten en partijen gevraagd om kleding en styling te verzorgen. Uiteindelijk studeerde ik in de avonduren aan de modevakschool, terwijl ik overdag als projectleider werkte voor diverse organisaties, waar ik in verschillende sollicitatiecommissies zat om advies te geven over presentatie en kleding.

In 2007 besloot ik me volledig aan het ondernemerschap te wijden.’

Op school tekende en schilderde ik met plezier, experimenteerde met kleding en gaf klasgenoten imagotips

Zoek de samenwerking op

‘De wereld verandert in snel tempo; er zijn genoeg kansen om jezelf te ontwikkelen. Ik spar met vakgenoten en volg trainingen op het gebied van imago, branding, kleur, kleding en stijl. Wat ik ondernemers wil meegeven? Ga met mensen in gesprek! Toon oprechte belangstelling en ontdek wat hun drijfveren zijn. Al levert het niet direct iets op; vaak betaalt zich dat later terug. Zie een ander niet als concurrent, maar zoek de samenwerking op. You never get a second chance to make a first impression!’

Bron van inspiratie 

‘Als ondernemer is het belangrijk om verbindingen tot stand te brengen. Dat vind ik terug bij ondernemersnet-werk Sparkz, waarbij ik me in het voorjaar heb aangesloten. Ik bezoek regelmatig netwerkbijeenkomsten in Haarlemmermeer. Rondom de luchthaven Schiphol bruist het van de bedrijvigheid. Zelf ben ik net terug uit Londen waar ik met leden van de Federation of Image Professionals International masterclasses heb gevolgd over sales, marketing en kleurassociaties voor het bedrijfsleven. Maar ook bij de Nederlandse Vereniging van Image Professionals doe ik inspiratie op.’

Imago is beleving

‘Het zijn veelal vrouwen die zich met imago, kleur of stijl bezighouden. Dat maakt het voor mij makkelijk om me te onderscheiden. Door te laten zien wat ik doe creëer ik meerwaarde voor mijn klanten; zo weet ik hen aan me te binden. Vooral Instagram leent zich daar uitstekend voor. In het najaar wil ik met videomarketing de Image by colours-beleving zichtbaar maken. Ik breng onder andere klanten voor en nadat ze bij mij zijn geweest in beeld. Dat moet van het doek spatten...’

Image by Colours

‘Imago is
beleving’

Van jongs af aan was Lorenzo Homoet al geïnteresseerd in mode. Dat hij er zijn werk van maakte is dus niet zo gek. Met zijn bedrijf Image by Colours helpt hij ondernemers en particulieren zich beter te profileren door het gebruik van kleur, kleding en stijl. Dat imago veel meer is dan alleen beeldvorming weet deze imagoprofessional als geen ander. Alles draait volgens hem om beleving.

‘Klanten wil ik met een nieuw image graag een beleving meegeven’, steekt Lorenzo enthousiast van wal. ‘Image by Colours helpt ondernemers en particulieren zich beter te profileren door het gebruik van kleur, kleding en stijl. Met de juiste kleur- en stijlcombinatie laat ik zien wat de kracht van kleur kan betekenen voor hun onderneming of henzelf. Dit doe ik via trainingen, workshops en masterclasses. Daarnaast houd ik ook 1-op-1-sessies waarin ik klanten kleur- en stijladvies geef, maar bijvoorbeeld ook met hen meega als personal shopper.’

Van experiment naar Image by Colours 

‘Ik heb altijd interesse in mode gehad. Van huis uit kreeg ik mee dat elke gelegenheid een andere kledingstijl vraagt. Op school tekende en schilderde ik met plezier, experimen-teerde met kleding en gaf klasgenoten imagotips. Later werd ik voor feesten en partijen gevraagd om kleding en styling te verzorgen. Uiteindelijk studeerde ik in de avonduren aan de modevakschool, terwijl ik overdag als projectleider werkte voor diverse organisaties, waar ik  in verschillende sollicitatiecommissies zat om advies te geven over presentatie en kleding.

In 2007 besloot ik me volledig aan het ondernemerschap te wijden.’

Op school tekende en schilderde ik met plezier, experimenteerde met kleding en gaf klasgenoten imagotips

 Lorenzo Homoet

Bron van inspiratie 

‘Als ondernemer is het belangrijk om verbindingen tot stand te brengen. Dat vind ik terug bij ondernemersnet-werk Sparkz, waarbij ik me in het voorjaar heb aangesloten. Ik bezoek regelmatig netwerkbijeenkomsten in Haarlemmermeer. Rondom de luchthaven Schiphol bruist het van de bedrijvigheid. Zelf ben ik net terug uit Londen waar ik met leden van de Federation of Image Professionals International masterclasses heb gevolgd over sales, marketing en kleurassociaties voor het bedrijfsleven. Maar ook bij de Nederlandse Vereniging van Image Professionals doe ik inspiratie op.’

Imago is beleving

‘Het zijn veelal vrouwen die zich met imago, kleur of stijl bezighouden. Dat maakt het voor mij makkelijk om me te onderscheiden. Door te laten zien wat ik doe creëer ik meerwaarde voor mijn klanten; zo weet ik hen aan me te binden. Vooral Instagram leent zich daar uitstekend voor. In het najaar wil ik met videomarketing de Image by colours-beleving zichtbaar maken. Ik breng onder andere klanten voor en nadat ze bij mij zijn geweest in beeld. Dat moet van het doek spatten...’

Zoek de samenwerking op

‘De wereld verandert in snel tempo; er zijn genoeg kansen om jezelf te ontwikkelen. Ik spar met vakgenoten en volg trainingen op het gebied van imago, branding, kleur, kleding en stijl. Wat ik ondernemers wil mee-geven? Ga met mensen in gesprek! Toon oprechte belangstelling en ontdek wat hun drijfveren zijn. Al levert het niet direct iets op; vaak betaalt zich dat later terug. Zie een ander niet als concurrent, maar zoek de samenwerking op. You never get a second chance to make a first impression!’