Focus op minnelijk incassotraject loont

Maarten Verheij, de Best & Partners

De sleutel tot succes? Volgens directeur Maarten Verheij van De Best & Partners uit Hoofddorp is dat voortdurend innoveren.

“Om grip op het incassoproces te houden zijn een transparante aanpak en openheid, zowel voor onze opdrachtgevers als voor de debiteuren, belangrijke pijlers van ons bedrijfsbeleid. Onze werkwijze is persoonsgericht. De kennis en ervaring die we in adviestrajecten opdoen, gebruiken we om schulden en betalingsproblemen te voorkomen. Een thema waarover ik als ‘de bloggende deurwaarder’ regelmatig schrijf. Vooral woningcorporaties zien we in de minnelijke fase meer op maat gemaakte en realistische betalingsregelingen afsluiten, waardoor ze dure en tijdrovende procedures vermijden.

Hoewel organisaties deurwaarders veelal inschakelen bij wanbetaling, ziet Verheij zijn incasso-dienstverlening steeds meer opschuiven naar ‘de voorkant’ van het incassoproces. Vroegsignalering, preventie en het minnelijk incassotraject vragen om goede data-analyse en adviesvaardigheden, instrumenten die dé specialist in creditmanagement-oplossingen juist in dit proces als geen ander weet in te zetten.

Positieve rol deurwaarder

Het zijn vaak ‘life events’, zoals scheiding en werkloosheid, die gevolgen hebben voor inkomsten en uitgaven van mensen. Daarom hebben we voor huisbezoeken en vroegsignalering een applicatie ontwikkeld die we koppelen aan ons systeem. Zo kunnen we op een goede manier verhaalsmogelijkheden inventariseren. Soms is het beter om het dossier bij een ketenpartner (denk aan een schuldhulp-verleningsinstantie) onder te brengen in plaats van met een dagvaarding een rechtszaak te starten. Wij willen zeker weten dat we er alles aan hebben gedaan om te voorkomen dat wij een voor partijen kostbare, gerechtelijke procedure moeten opstarten. Zo komen we ook tot meer duurzame oplossingen voor onze debiteuren en geven wij een positieve invulling aan de rol van de deurwaarder.
Het mes snijdt aan twee kanten; de debiteur krijgt de kans om uit de schulden te komen en de schuldeiser ziet zijn kostenrisico dalen.


Scoren met klantgericht communicatieplatform 10FORIT

Ter verbetering van onze resultaten in het minnelijk traject, zochten we naar een efficiënte en klantvriendelijke oplossing. In aanvulling op onze brieven gaat het er in hoofdzaak om, dat de debiteur op een effectieve en klantgerichte wijze wordt benaderd en er contact tot stand komt. Het omnichannel communicatieplatform 10FORIT, dat digitaal communiceert met onze debiteuren en waarmee we in november 2017 live gingen, bood uitkomst. Het platform zorgt ervoor dat onze debiteuren de boodschap via diverse communicatiekanalen op het juiste moment in de juiste tone of voice ontvangen. Dit proces verloopt geautomatiseerd via telefoon, voicemailberichten, sms, e-mail en WhatsApp. De data die onze opdrachtgevers aanleveren moeten van goede kwaliteit zijn; deze bepalen de effectiviteit van het platform.


Grip op incassoproces

Omdat we met software onze processen op basis van workflows hebben ingericht, constateren we bovendien een kortere doorlooptijd van onze dossiers. Met het dashboard van 10FORIT kunnen we exact inregelen op welk tijdstip de debiteur wordt gebeld en hem direct met een van onze incassospecialisten doorverbinden. Op den duur willen we onze dienstverlening steeds meer opschuiven naar de voorkant
van het incassoproces. Dus niet pas optreden wanneer de schulden al zijn gemaakt, maar inzetten op vroegsignalering, preventie en het minnelijk incassotraject.
De ondersteuning van het platform 10FORIT  is daarbij onmisbaar.”

De Best & Partners

Wegalaan 32, 2132 JC Hoofddorp

023-5613465

www.debestenpartners.nl

info@debestenpartners.nl

“Onze focus ligt op het minnelijk incassotraject. Dit voorkomt allerlei dure en tijdrovende procedures”

Maarten Verheij, de Best & Partners

Focus op minnelijk incassotraject loont

De sleutel tot succes? Volgens directeur Maarten Verheij van De Best & Partners uit Hoofddorp is dat voortdurend
innoveren.

Maarten Verheij,
de Best & Partners

Hoewel organisaties deurwaarders veelal inschakelen bij wanbetaling, ziet Verheij zijn incasso-dienstverlening steeds meer opschuiven naar ‘de voorkant’ van het incassoproces. Vroegsignalering, preventie en het minnelijk incassotraject vragen om goede data-analyse en adviesvaardigheden, instrumenten die dé specialist in creditmanagement-oplossingen juist in dit proces als geen ander weet in te zetten.

Positieve rol deurwaarder

Het zijn vaak ‘life events’, zoals scheiding en werkloosheid, die gevolgen hebben voor inkomsten en uitgaven van mensen. Daarom hebben we voor huisbezoeken en vroegsignalering een applicatie ontwikkeld die we koppelen aan ons systeem. Zo kunnen we op een goede manier verhaalsmogelijkheden inventariseren. Soms is het beter om het dossier bij een ketenpartner (denk aan een schuldhulp-verleningsinstantie) onder te brengen in plaats van met een dagvaarding een rechtszaak te starten. Wij willen zeker weten dat we er alles aan hebben gedaan om te voorkomen dat wij een voor partijen kostbare, gerechtelijke procedure moeten opstarten. Zo komen we ook tot meer duurzame oplossingen voor onze debiteuren en geven wij een positieve invulling aan de rol van de deurwaarder.
Het mes snijdt aan twee kanten; de debiteur krijgt de kans om uit de schulden te komen en de schuldeiser ziet zijn kostenrisico dalen.

Scoren met klantgericht communicatieplatform 10FORIT

Ter verbetering van onze resultaten in het minnelijk traject, zochten we naar een efficiënte en klantvriendelijke oplossing. In aanvulling op onze brieven gaat het er in hoofdzaak om, dat de debiteur op een effectieve en klantgerichte wijze wordt benaderd en er contact tot stand komt. Het omnichannel communicatieplatform 10FORIT, dat digitaal communiceert met onze debiteuren en waarmee we in november 2017 live gingen, bood uitkomst. Het platform zorgt ervoor dat onze debiteuren de boodschap via diverse communicatiekanalen op het juiste moment in de juiste tone of voice ontvangen. Dit proces verloopt geautomatiseerd via telefoon, voicemailberichten, sms, e-mail en WhatsApp. De data die onze opdrachtgevers aanleveren moeten van goede kwaliteit zijn; deze bepalen de effectiviteit van het platform.

Grip op incassoproces

Omdat we met software onze processen op basis van workflows hebben ingericht, constateren we bovendien een kortere doorlooptijd van onze dossiers. Met het dashboard van 10FORIT kunnen we exact inregelen op welk tijdstip de debiteur wordt gebeld en hem direct met een van onze incassospecialisten doorverbinden. Op den duur willen we onze dienstverlening steeds meer opschuiven naar de voorkant
van het incassoproces. Dus niet pas optreden wanneer de schulden al zijn gemaakt, maar inzetten op vroegsignalering, preventie en het minnelijk incassotraject.
De ondersteuning van het platform 10FORIT  is daarbij onmisbaar.”

“Om grip op het incassoproces te houden zijn een transparante aanpak en openheid, zowel voor onze opdrachtgevers als voor de debiteuren, belangrijke pijlers van ons bedrijfsbeleid. Onze werkwijze is persoonsgericht. De kennis en ervaring die we in adviestrajecten opdoen, gebruiken we om schulden en betalingsproblemen te voorkomen. Een thema waarover ik als ‘de bloggende deurwaarder’ regelmatig schrijf. Vooral woningcorporaties zien we in de minnelijke fase meer op maat gemaakte en realistische betalingsregelingen afsluiten, waardoor ze dure en tijdrovende procedures vermijden.

“Onze focus ligt op het minnelijk incassotraject. Dit voorkomt allerlei dure en tijdrovende procedures”

De Best & Partners

Wegalaan 32, 2132 JC Hoofddorp

023-5613465

www.debestenpartners.nl

info@debestenpartners.nl