"We believe kids 
deserve good food"
Wil je meer weten?

Kijk op www.lolosbites.nl of stuur een bericht aan happy@lolosbites.nl

Dat dit niet zomaar een idealistische droom is blijkt wel nu WeTransfer oprichter Bas Beerens heeft aangegeven te willen investeren in Lolo’s. Als jurylid van de global finals van Present Your Startup op 28 november jongstleden was hij getuige van de pitch van Lolo’s. Na 5 verschillende pitches van de finalisten werd door de jury unaniem besloten dat Lolo’s de finale had gewonnen.

“Er is sprake van ‘noodzaak’: ouders schreeuwen om producten waar geen suiker in zit”, verklaart Bas Beerens de winst van Lolo’s. “Het mooie aan Lolo’s is dat het bedrijf ontzettend schaalbaar is. Om de volledige potentie te kunnen waarmaken, hebben ze uiteraard partners nodig. Ik geloof dat ze een mooie toekomst tegemoet gaan en wil daar als investeerder graag onderdeel van uitmaken.”

Met dit prachtige compliment en een investeringstoezegging in hun zak staan de dames aan het begin van een bijzondere ondernemingsreis.

WeTransfer

Dat de ondernemende dames geloven in goede voeding voor álle kinderen (en niet alleen die in Nederland) bewijzen zij met hun ‘one for one’ principe.

"Voor iedere doos Lolo’s die verkocht wordt, geven wij een voedzame maaltijd aan een kansarm kind in Afrika" zegt Jitra Janssonius. "Hiervoor werken we samen met een grote speler op de Zuid Afrikaanse markt; the Futurelife Foundation. Zij delen ruim 1 miljoen maaltijden per jaar uit aan hongerige kinderen."

Wij geloven in ondernemen met een missie; de wereld een beetje beter en mooier maken. Maar first profit, then purpose dus we hebben een commerciële instelling en zijn dan ook flink aan het investeren om uit te groeien tot de ‘Unilever van gezonde kids-voeding’.

One for One

Sjokoknabbels en Appelsterren zijn tussendoortjes in handige portiezakjes. De koekachtige knabbels bevatten geen toegevoegde suikers, zijn volledig natuurlijk en ook nog eens biologisch. Dat kan haast niet lekker zijn zou je denken maar niets is minder waar. De producten van Lolo’s worden in samenwerking met een heuse kinderadviesraad op de markt gebracht. De kinderen denken mee over de producten, over de verpakking en over het merk. Bovendien wordt er met deze kinderen eindeloos getest alvorens een product daadwerkelijk groot in productie wordt genomen.

“Uiteindelijk gaat het om de smaak van de kinderen. Een tussendoortje kan nog zo goed aansluiten bij de gezondheidsbehoefte van de ouders, wanneer een kind het niet lekker vindt zal hij het niet eten” aldus oprichter Lysanne Denneboom.

Dat kan haast niet
lekker zijn

Binnen een jaar wisten de oud Heineken collega’s met hun producten in het oog te springen bij niemand minder dan Albert Heijn. De grootgrutter ziet kansen in de markt en herkent de behoefte van jonge ouders als het gaat om gezonde tussendoortjes voor kinderen.

Vanaf februari 2019 zijn de eerste twee producten van Lolo’s dan ook te vinden in de schappen van Albert Heijn.

Appie

Met zes kinderen onder hun vleugels werden Lysanne Denneboom (moeder van 2 kinderen) en Jitra Janssonius (moeder van 4 kinderen) vrijwel dagelijks geconfronteerd met ogenschijnlijk 'gezonde' tussendoortjes.
Bij nader inzien waren deze tussendoortjes een bron van toegevoegde suikers en was de voedingswaarde ver te zoeken.
'Dit moet anders' besloten zij en daarmee was hun bedrijf Lolo’s geboren.

"We believe kids 
deserve good food"
Appie

Binnen een jaar wisten de oud Heineken collega’s met hun producten in het oog te springen bij niemand minder dan Albert Heijn. De grootgrutter ziet kansen in de markt en herkent de behoefte van jonge ouders als het gaat om gezonde tussendoortjes voor kinderen.

Vanaf februari 2019 zijn de eerste twee producten van Lolo’s dan ook te vinden in de schappen van Albert Heijn.

Met zes kinderen onder hun vleugels werden Lysanne Denneboom (moeder van 2 kinderen) en Jitra Janssonius (moeder van 4 kinderen) vrijwel dagelijks geconfronteerd met ogenschijnlijk 'gezonde' tussendoortjes.
Bij nader inzien waren deze tussendoortjes een bron van toegevoegde suikers en was de voedingswaarde ver te zoeken.
'Dit moet anders' besloten zij en daarmee was hun bedrijf Lolo’s geboren.

Dat kan haast niet
lekker zijn

Sjokoknabbels en Appelsterren zijn tussendoortjes in handige portiezakjes. De koekachtige knabbels bevatten geen toegevoegde suikers, zijn volledig natuurlijk en ook nog eens biologisch. Dat kan haast niet lekker zijn zou je denken maar niets is minder waar. De producten van Lolo’s worden in samenwerking met een heuse kinderadviesraad op de markt gebracht. De kinderen denken mee over de producten, over de verpakking en over het merk. Bovendien wordt er met deze kinderen eindeloos getest alvorens een product daadwerkelijk groot in productie wordt genomen.

“Uiteindelijk gaat het om de smaak van de kinderen. Een tussendoortje kan nog zo goed aansluiten bij de gezondheidsbehoefte van de ouders, wanneer een kind het niet lekker vindt zal hij het niet eten” aldus oprichter Lysanne Denneboom.

One for One

Dat de ondernemende dames geloven in goede voeding voor álle kinderen (en niet alleen die in Nederland) bewijzen zij met hun ‘one for one’ principe.

"Voor iedere doos Lolo’s die verkocht wordt, geven wij een voedzame maaltijd aan een kansarm kind in Afrika" zegt Jitra Janssonius. "Hiervoor werken we samen met een grote speler op de Zuid Afrikaanse markt; the Futurelife Foundation. Zij delen ruim 1 miljoen maaltijden per jaar uit aan hongerige kinderen."

Wij geloven in ondernemen met een missie; de wereld een beetje beter en mooier maken. Maar first profit, then purpose dus we hebben een commerciële instelling en zijn dan ook flink aan het investeren om uit te groeien tot de ‘Unilever van gezonde kids-voeding’.

WeTransfer

Dat dit niet zomaar een idealistische droom is blijkt wel nu WeTransfer oprichter Bas Beerens heeft aangegeven te willen investeren in Lolo’s. Als jurylid van de global finals van Present Your Startup op 28 november jongstleden was hij getuige van de pitch van Lolo’s. Na 5 verschillende pitches van de finalisten werd door de jury unaniem besloten dat Lolo’s de finale had gewonnen.

“Er is sprake van ‘noodzaak’: ouders schreeuwen om producten waar geen suiker in zit”, verklaart Bas Beerens de winst van Lolo’s. “Het mooie aan Lolo’s is dat het bedrijf ontzettend schaalbaar is. Om de volledige potentie te kunnen waarmaken, hebben ze uiteraard partners nodig. Ik geloof dat ze een mooie toekomst tegemoet gaan en wil daar als investeerder graag onderdeel van uitmaken.”

Met dit prachtige compliment en een investeringstoezegging in hun zak staan de dames aan het begin van een bijzondere ondernemingsreis.

Kijk op www.lolosbites.nl of stuur een bericht aan happy@lolosbites.nl

Wil je meer weten?